Svar till: Arbete…

Hem Forum Samhället Arbete… Svar till: Arbete…

ladytardis
Keymaster

Jag har jobbat på många olika ställen och oftast inom sådant som jag inte passar för och inte inom det jag utbildat mej till.

Jag började med att läsa Media & Kommunikation och Webbdesign på Komvux. Det blir man inte mycket på så jag fick jobb på posten, ett friårsvikariat på 10 månader (min längsta anställning). Därefter hade jag ett par korta sommarjobb där jag printade busskort på Värdetryck och stoppade skruvar och plastbitar i påsar på HAGS. Sen var det ett halvår på Uniflex bemanningsföretag där jag var på en borstfabrik, en lackline och lager.

Jag fick en arbetsplatsförlagd utbildning på Smartwork som webbutvecklare och därefter ett halvårs provanställning men sen fanns det inte arbetsunderlag för mej att vara kvar där.

Jag studerade webbutveckling på TUC i Tranås i 1,5 år med blandat resultat.

Jag serverade veckans provsmakning på Willys två dagar i veckan i ett par år fast jag varken gillar matlagning eller en massa folk. Då höll jag nästan på att gå in i väggen så jag slutade med det. Detta samtidigt som jag var på Fas3 på Historiskt Centrum i Eksjö.

Då fick jag ytterligare utbildning på Lexicon och läste systemytveckling i 4 månader och praktiserade på IT-centrum i Jönköping i 3 månader. Då fick jag samtidigt reda på min diagnos och blev beviljad 50% sjukersättning.

Just nu går jag på it-spåret i Eksjö för att knyta ihop alla mina utbildningar och försöka få bättre grund att få jobb på. Ta ett ämne i taget och öva flera gånger på samma sak istället för att bara springa vidare och inget fastnar.